16. Main Beach (2)

19 maart 2009 - Main Beach, Australië

Nepborsten, gecorrigeerde neuzen, botoxlippen en facelifts vliegen je om de oren hier. Een dame met verband op d'r gezicht, zonnebril met rondom blauwe plekken is vrij normaal..  Oh Oh.. 't Schijnt dat veel bekenden hier een tweede huis hebben. Keurig verzorgde dames en heren. Wolkenkrabbers, laagbouw en campings door elkaar heen. Een heel grappig buurtje. En we zitten ' gratis' in een waanzinnig appartement op de 21e verdieping met binnen- en buiten zwembad, sauna, gym, rondom balkon etc.... Normaal niet zo'n feest om zo hoog te zitten, maar het uitzicht en het koele windje zijn heerlijk.

Go with the flow en dat hebben we hier maar gedaan, beetje geshopt, paar keer naar het strand gegaan, gespeeld in de enorme golven (paar keer bijna m'n zwembroek verloren), mensen gekeken in Tedder avenue waar alle 'rijken' lunchen en shoppen en een middagje in Surfers Paradise geweest. Ook een paar keer met Oom Lee en Tante Estelle (van Flip) afgesproken, zij wonen hier vlakbij. We hebben een ochtend gevaren op een boot en langs alle gigantische huizen gevaren. Een keer bij hun gegeten, Lee is een goeie kok en het is grappig om allemaal familieverhalen te horen. Zij wonen in een complex waarbij hun huis grenst aan de golfbaan. Aan het eind van de middag loopt het vol met kangaroes die tussen de golfers springen, grappig gezicht.

En we hebben ons avonden beziggehouden met de rest van de reis. Het noorden wilden we naartoe om o.a. ' where the rainforest meets the ocean' te bekijken, cape tribulation, mission beach. Maar het is mede door de recente cycloon en overstromingen het gebied van de knokkelkoorts mug geworden. Een mug die overdag prikt. Dat betekent dus overdag lange mouwen, muggenmelk etc etc. Als er ergens muggen zijn worden Flip en Sophie altijd geprikt en Sophie reageert ook nog eens allergisch met flinke bulten...

Geen prettig idee om dit risico te lopen en daarom geen optie meer om, buiten Airlie Beach, nog verder naar het noorden te gaan. Jammer omdat je hier waarschijnlijk niet meer komt en nu zo vlakbij bent.... Maargoed allerlei locaties en landen overwogen om de bestaande vluchten naar om te boeken. De knokkelkoorts komt in heel veel gebieden nu voor kwamen we achter. We denken er aan om naar Bali te gaan, de laatste 10 dagen voordat we via Kuala Lumpur naar Amsterdam gaan. We kennen het, het is leuk, fijn, mooi. Gewoon relaxen en wellicht nog wat bekijken. Nu op naar Airlie Beach bij het Great Barrier reef.