6. Halls Gap, Grampians

18 februari 2009 - Grampians, Australië

Vanuit Port Fairy het binnenland in naar Halls Gap in de Grampians. Waanzinnig mooi. Bergtoppen, bossen, kleine dorpjes. Bij Halls Gap bij het informatiecentrum gecheckt hoe het staat met bosbrandgevaar, voor het eerst zouden we nl. in een bos slapen. Vanaf de berg kon je de rook van een bosbrand zien, wat ver ver weg was, maar toch. Bosbrandgevaar is hier overal, het bos is erg droog, 1 foutje en er is brand. 3 jaar geleden was hier in Halls Gap een brand geweest, alle boomstammen waren ook zwart, maar toch was het grotendeels doorgegroeid en weer vol met nieuwe takken en bladeren.

We sliepen in houten lodge, met veranda en uitzicht over een veldje. Het was net of je hier in spa wandelde, continue een lucht van eucalyptus en lavendel. Ook een piepklein zwembadje op het park, met 35 graden erg lekker. Hier hebben we de eerste kangaroes gezien. Je struikelde er bijna over, tientallen voor ons huisje smorgens en verschillende papegaaien op de veranda die keken of er nog iets te halen viel.  De eerste avond zochten we een plek om te eten en toen kwamen we bij een restaurant waar een jazz avond voor ouderen was. Voor 10 euro onbeperkt eten van de barbecue. Erg grappige avond, aardige mensen. Uitzicht over velden waar herten en kangaroes zaten en papegaaien die dichtbij komen. Als Sophie vervolgens op bed lag zaten wij met een biertje op de veranda.

In Halls Gap hebben we allerlei tochten gedaan, naar een waterval gelopen, naar uitgeslepen natuurlijke baden. Sophie vond het allemaal prima, als ze maar wel smiddags mocht zwemmen. Dat valt gelukkig nu uit te leggen aan haar. De waarom-fase is hier alleen weer aangewakkert, ze vraagt bij alles waarom. Veel nuttige vragen (Waarom zijn de bomen kort (bij een wijngaard)), maar ook heel veel niet. We hebben er een paar keer de slappe lach om gehad, maar waren er soms ook klaar mee.

Alles gaat dus goed.  Sophie vindt het allemaal interessant en je kunt met haar gelukkig ook veel bekijken en doen. En savonds hebben we tijd met zn tweeen, helaas niet in een cafeetje maar wel steeds buiten op mooie plekjes, kletsen we ook weer is bij ipv alle waaroms beantwoorden....

Kus van ons voor jullie.. jammer dat we de fotos er niet op kunnen zetten, maar dat gaan we later ergens anders proberen...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. r.morgenland:
    Hi lieve alledrie,
    Ben altijd blij met reacties van jullie, begrijpelijk dacht ik zo en genieten jullie enorm van alles wat Australie
    heeft te bieden, dat is notabene nog maar het begin. Heerlijk ook dat Sophie zo flexibel is en kan ze ons later zelf vertellen wat ze allemaal heeft meegemaakt. Weet dat we erg aan jullie denken..gr. liefs en dikke knuffels xxx
  2. Marien:
    Lieve familie Boas,

Goed om te horen dat het jullie goed gaat en geen problemen ondervinden van de malaisse in het grote Australie. Hier horen we dat natuurlijk dagelijks en gaan uiteraard onze gedachten naar jullie. Aan de hand van jullie verhaal probeer je je een voorstelling te maken van hoe jullie bijvoorbeeld 's avonds zitten na te borrellen. Moet fantastisch zijn.

Wat is er hier allemaal gebeurd: Ajax heeft van Feijenoord gewonnen (die weddenschap zul je wel weer gaan winnen Flip) en zowel Joost als ik hebben afgelopen weekend het GVB gehaald. Daar kunnen we van de zomer dus wat mee gaan doen.

Groeten en uitkijkend naar het volgende verhaaltje,

Marien
  3. greg:
    Lieve luitjes,
    Fijn al die leuke verhalen van jullie.Ik verheug mij elke keer weer op om een mial van jullie te ontvangen en te lezen wat jullie allemaal meemaken.Pas op jullie zelf en geniet vooral.

Tot jullie volgend mail.

Liefs Greg
  4. henny en ernst:
    23 februari 2009
    nog pas gisteren en nu weer andere belevenissen en
    andere omgevingen. wat leuk dat jullie in een bos
    hebben geslapen in het gezelschap van al die beesten.
    we waren dit weekeind bij oma en wie had er ook weer
    het hoogste woord en het grootste gelijk.
    enfin, laat gauw weer wat horen.
  5. barbara de keizer:
    He Flip,Eef en Sophie,

wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben best wel jaloers ha,ha Ik dacht eerst nog van... jeetje wat een pech voor jullie met al die bosbranden maar zoals jullie schrijven hebben jullie hier geen last van.
    Wat moet dat fantastisch zijn om lekker op de veranda een biertje te drinken met uitzicht op al die beesten. Succes met de waarom fase van Sophie en ik kijk uit naar jullie volgende verslag. liefs hans
  6. Haid:
    23 februari 2009
    Enige wat ik me afvraag, WAAROM ZIT IK DAAR NIET!!! Klinkt echt geweldig allemaal! Was die slang niet gewoon nep? Enige wat ik hier tegenkom is een dode duif. Heb m maar begraven in mijn eigen tuin. Begint wel een beetje vol te worden Ben zeer benieuwd naar de foto's. Zo fijn om te lezen dat jullie aan het genieten zijn. Veel plezier en een hele dikke X
  7. Evelien:
    24 februari 2009
    Wat grappig..
    Joost en Marien gefeliciteerd! Zal tegen flip zeggen dat Ajax gewonnen heeft. En Heid je tuin zit nu wel erg vol!
  8. barbara de keizer:
    25 februari 2009
    Hai lieverds,

En ik maar zeggen dat ik niet jaloers ben, ok, nog steeds niet jaloers, dat klinkt zo onaardig maar o, o, oh, wat zou ik graag een eindje met jullie meereizen.. Jongens, wat klinkt het allemaal heerlijk tot nu toe, jullie reis. En wat hebben jullie al veel beleefd en wat super dat Sophietje Pietje het ook zo naar haar zin heeft!! En die fotoos, smullen gewoon. Goed man, dat jullie dit doen. Trouwens, ik hoor niet zoveel over eten, hoe is dat, surf and turf?
    Tja, verhalen van hier vervagen natuurlijk helemaal dus daar zal ik het kort over houden. Huis begint steeds mooier te worden, witter dan wit, rustig en in balans. Honden maken er dan meteen weer een zooitje van wat allemaal veel te goed te zien is, stofzuigen, vegen en dweilen, liefst elke dag, iets waar ik niet echt dol op ben. Ik wacht naarstig tot sommige strandtenten opengaan om maar eens te beginnen wat locaties te bekijken, anders komt die trouwerij er nooit van!! Hans is nog zoekende en dat schiet minder op dan de vorige keer door de kredietcrisis, het lijkt hem niet te deren en hij schept veel plezier uit klussen, wellicht wil hij dit professioneel gaan proberen, stel dat iemand nog een klusser nodig heeft, schilderen is zijn specialiteit, ;). Bij DOEN heb ik verlenging van contract tot 1 september, erg blij mee!! Nu dan maar weer lekker een vakantie plannen..
    Hans en ik nog steeds erg gelukkig met elkaar en de hondjes, dat is natuurlijk het meest belangrijk.

Nou, geniet maar veel en stuur maar veel, daar genieten wij weer van. Let goed op elkaar en hele dikke zoen. Bar. XXX
  9. henny en ernst:
    2 maart 2009
    nou, al die kussen krijgen we nog bij jullie terug=
    komst.